דנילוביץ: "אני איש שמאל, אבל אנשים מתחברים אל מי שאומר בעזרת השם"

    נתן גולד 2 Comment on דנילוביץ: "אני איש שמאל, אבל אנשים מתחברים אל מי שאומר בעזרת השם"
    9:36
    15.05.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף ע"ז

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     רוביק דנילוביץ', ראש עיריית ב"ש, המזוהה עם השמאל, וזוכה להצלחה והערכה רבה בתפקידו. בראיון לערוץ 2, הוא מאשים את השמאל באובדן קשר עם הציבור: "מה זו ההתנשאות הזו? אסור להפריד בין תל אביב לבאר שבע", ומסביר מדוע סירב לתמוך בהרצוג

    רוביק דנילוביץ' מכהן כראש העיר בבאר שבע, כבר 6 שנים, וזוכה להערכה גורפת בעיר, המתורגמת אף בקלפי, כאשר בבחירות האחרונות הוא זכה ל92% תמיכה. למרות שהוא משתייך למערך, בבחירות לכנסת, הליכוד  קיבל 40% מהקולות בעיר, אל מול 12% בלבד  שקיבל המחנה הציוני. ולמרות פנייתו של הרצוג לתמיכה ציבורית עבורו, הוא סירב.

    "לי התוצאות היו ברורות אחרי הנאום של גרבוז בכיכר, כי זה היה בוטה. אמי נסעה לקברי צדיקים, הייתה אישה שמאוד קרובה למסורת ואהב את תורת ישראל, אבל הייתה אישה ליברלית. היא נפטרה בנסיעתה לקברי צדיקים.." זהו כנראה הרקע לתפיסת עולמו של רוביק מהעבודה.

    הוא ממשיך לבקר את השמאל הישראלי, אך גם גורמים בימין: "למה אתם גורמים לקיטוב הזה? אני מרחם עליהם, על שני הכיוונים. גם על אלו שתוקפים את השמאלנים בת"א, שמאלנים לכו לברלין. אני לא מוכן שיפרידו את באר שבע מת"א ואת ת"א מבא"ש. יש מעין כתב אישום, איך העזתם להצביע לליכוד ולימין? מה זו הפטרונות הזו וההסתכלות מלמעלה? הוא מביע את תמיהתו הנוקבת.

    דנילוביץ', דוחה את הטענות, שהשיח של גרבוז חצרוני ווקסמן, זו הדעה המייצגת של האשכנזים כלפי המזרחים. "אני רוצה לומר לך שלדור שלנו, כבר נמאס מהעיסוק, ספרדים-אשכנזים, אשכנזים-ספרדים. לי קוראים דנילוביץ', אבל אמי עלתה מתוניסיה, וגם אבי שהיה יליד הארץ אביו אמנם עלה מבלרוס, אבל אמו הייתה מאלכסנדריה שבמצרים, וסבתו הייתה ממרוקו. היום, אשכנזים וספרדים מתחתנים אלו עם אלו. הנושא של אשכנזים – מזרחים, לא משחק תפקיד אצל מי, שמרגיש שהוא לא צריך להיות נעלב. אולם, כמו תמיד יש כאלו שניזונים מזה, יש כאלה שמלבים את זה, שזורקים עוד גפרור למגירה". הוא מחדד.

    לדבריו, "ההצבעה היא דבר רגשי, אדם מצביע בסופו של דבר, גם עבור מי שהוא מרגיש שהוא מחובר אליו ערכית, מצפונית, מסורתית – אנשים מתחברים אל מי שאומר בעזרת השם. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מרבה להשתמש במלים בעזרת השם, בפסוקים מהתנ"ך. אני לא רוצה להפוך את השיח לרדוד, שאנשים בחרו בראש ממשלה שאומר בעזרת השם, או לא אומר. אלא שבמפלגות מסוימות זה נראה הרבה יותר טבעי, ובאחרות זה נראה הרבה פחות טבעי." כך הוא מבאר את שיקול הדעת המנחות את הכרעת הבוחרים.

    ואז הוא מוסיף  "אני מוכרח לומר דבר נוסף, נתניהו לא מהמפלגה שלי, מה שהוא עשה כאן, לא עשה כאן אף ראש ממשלה מאז יצחק רבין ב-92".

    אולם, את חוסר התגייסותו לקמפיין המפלגתי, הוא מבהיר בפן אחר, "אני מעולם לא ממליץ לאנשים עבור מי להצביע. ולכן אמרתי להרצוג לא. בסופו של דבר תושבי באר שבע, לא מצביעים עבורי, הם מצביעים עבור המנהיג והנבחרת שהרשימה מציגה."

    לגבי הסיכויים של מפלגת העבודה לכבוש את השלטון, אומר דנילוביץ', "בעבודה היום, יש אומנם נבחרת של אנשים טובים ומוכשרים, אך במציאות הנוכחית של הנתק מהפריפריה, אי אפשר לנצח. כמו שזה בא לידי ביטוי בתשובה של הציבור בבחירות. אתה לא יכול להיות בעידן של היום מנהיג בלי רגש, העולם השתנה, וגם בן גוריון, לא היה מנצח".

    האם בשמאל, יפנימו את הלקחים שראש עיריית באר שבע, השכיל להמיר לתוצאות בקלפי המקומי? ימים יגידו..



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מה באמת. ראש עיר לא אמור לשקף את עמדתו הפוליטית. למה זה טוב. הרי תמיד יקומו לך שונאים מכאן או מכאן. וחוץ מזה אתה איש שמאל במובן הטוב של הביטוי ולא איש שמאל כפי שהיום מקובל לחשוב לאור (או יותר נכון "לחושך") ההידרדרות המוסרית של אנשיהם! אתה איש שמאל טוב! אתה איש שמאל מההיבט הערכי, המוסרי, השוויוני והסוציאלי. לא מאלה שיקריבו את עמו ומולדתו בשביל האוייב. ולא מאלה ש"יקבלו" את האוייב כדי להיראות "נאור". וזוהי גדולתך. איש שמאל ואיש שלום אמיתי!

    2. 1

      יפה לך, מלכה הבאת לנו פרשנות פוליטית, (מה את אומרת על להיות פרשנית פוליטית?)